fredag 1 november 2013

Härliga halloweeeen, håll grytan kokande...

Småregnigt och småjävligt ute. Jag kommer att börja dagen med att koka mina häxbrygder. Passande så här i Halloweeeeeeeeeen tider... Det blir ett uppkok på blodrödspindelskivling, det är tredje gången för de svamparna så jag är osäker på hur mycket färg det finns kvar i dem. Så jag kompletterar med hattarna från rödskivig kanelspindelskivling, enbart hattarna. I grytan så kommer även en vit kjol som jag tröttnat på att få bada när jag silat bort svamparna. Jag är lite tveksam på vad den är gjort av för fiber men *bomull helt klart och sen säkert nåt miljöskräp som är lättproducerat av nån underbetalt stackare i ett fattigt land. Tror det är en gammal H&M trasa jag köpte en gång mot bättre vetande. Jag betar med en liten nypa alun. Nu hoppas jag att den får en mustig höstfärg sin sista tid i livet. Eller tja vem vet. Kanske sista vilan blir att remsas sönder och spinnas in tillsammans med någon härlig ull och bli till ett nytt garn :)

Trevlig fredag!

*Bomull är en av jordens mest energikrävande fiber. Det krävs ca 4100 l vatten för att producera en T-shirt. Mer fakta om det visuella vattnet hittar du här-->

*************





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar