lördag 1 juni 2013

Två visningar, en hundutställning och ett födelsedagskalas.

 Okej, nu gäller det att håll sig kall och kylig, inte rusa i väg. Precis just sånt som jag är totalt värdelös på. Tur att sambon tar med sig förnuftet när det är allvar och inte låter sig tjusas av en varm försommar dag, blommande växter med surrande bin på en rofylld plats som skriker: Ta hand om mig! 

Vi var på en visning igår, ett ställe som jag bedömer som nja... Rumsindelningen var lite skum och påbyggnaden som gjorts, nja... Bra med lador och uthus, faktiskt fler än vi behöver. Markerna kändes så där. Någon granne lite för nära, kanske. 

Men vi har ett objekt till att titta på. Vår priside, kanske lite längre bort från jobbet än vad sambon hade tänkt. Men detta objekt är hans ide : ) Det ligger i alla fall åt rätt håll enligt honom. Vi ska på visning på måndag. Det ligger redan ett bud. Detta ställe känns åtminstone på utsidan ( ja vi har varit där och kikat redan) som ett bra hem. Jag har till och med en bättre känsla här än vad jag hade på förra stället vi bjöd på. Och kan man få annat än en god känsla när det första jag får syn på är ett stort Magnoliaträd i blom!


 Huset är lite större än vi tänkt oss men vad gör det, då får man ju lite mer att städa : ) 

Ladan rymmer ett väl tilltaget hönshus. Fram med högtryckstvätten, låt torka ur och sen målning. Kan bli hur bra som helst. Dörren leder ut till ett jätte stor hönsgård som är i behov av översyn.
 Överallt hänger det fågelholkar i lite olika utföranden i den stora trädgården och i hagarna : )

 Gården har ett stort vårträd. En kastanj som vakar över dem som bor där.

 Allt är kvarlämnat ungefär som om någon bara reste sig och gick en dag... och kanske var det så det gick till. Gården är ett dödsbo.

 Sneakpeak! Gaveln på den stora ladan, i utbyggnaden ligger hönshuset. Ladan rymmer både spiltor, boxar, kalvkättar, fårstall och plats för redskap och fordon. Såg jag inte fel så fanns där både vatten och el indraget.

Hagarna runt gården ligger vackert inbäddade i skogen med vackra björkdungar i dem. Lite slit med att få upp stängslingen igen runt hagarna där fårnätet har lagt sig i brist på stadig stolp. Det var några år sen de betades men så jätte mycket sly tyckte jag inte att det hade hunnit växa upp. Ett fantastiskt ställe, kan bli en pärla om inget märkligt dyker upp. Men jag är en obotlig romantiker ; ) Gården vill börja leva igen. Den vill inte falla i glömska och förfalla. 

Ett plus till, inga grannar!

Trevlig lördag på er, i dag ska vi på kalas, i morrn är det hundutställning och  på måndag så tittar vi på detta ställe med mäklaren

********


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar