måndag 17 juni 2013

Kaniner, champinjoner och handsmidda krokar...

Visst finns det ett samband : )

 I går flyttade den här godistussen hemifrån tillsammans med sin bror. Jag klippte dem innan de for och stod nästan och ångrade mig lite, att jag hade sålt henne. Båda syskonen har bra päls men just hennes var lite extra. Svårt att peka på vad men man bara känner det i fingrarna, varje strå var långt och starkt och de var många på denna 8v kanin. Sagolik!


 Nu är det ju bara så att det inte går att behålla alla : )

 Som en liten presnt så fick vi en stor låda nyskördade champinjoner av Ida, som köpte kaninerna och hennes familj. Att vara champinjonodlare tycker jag låter lite spännande och annorlunda. Eftersom vi skulle grilla igår så hamnade självklart några champinjoner på grillen (mums)

Det lille söta paketet innehöll ett par handsmidda krokar efter gammal förlaga som Idas sambo gjort. Verkligen jättefina. Jag kommer inte att sätta upp dem förens vi hittar vår nya gård : ) Jag spar dem så kanske turen vänder i vårt letande : )

Tack snälla Ida för gåvorna. Hoppas att resan hem gick bra. Jag mailar över kaninbilderna till dig. Till er andra som läser, ha en super skön måndag.

**********

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar