fredag 14 juni 2013

Pool och kofta.

Ett riktigt skitväder har dragit in så all utomhusaktivitet är nedlagd. Vi behöver regnet för det har varit väldigt torrt i backen och jag har haft lite noja över vår brunn eftersom jag fick för mig att montera upp den rampool som sambon köpte för flera år sen och som har blivit liggandes oanvänd sen dess. Jag är en riktig badanka, han är det inte. Det är en vanlig plastpool men den duger att ta ett svalkande dopp i så jag kör vattenpumpen en halvtimme. Låter den vila ett par timmar sen fyller jag igen under en halvtimme. Sambon försäkrar att brunnen aldrig har sinat här men tja... det har varit väldigt varmt och väldigt lite regn så man vet ju aldrig. Varje gång jag tittat i brunnen så har visserligen vattennivån legat på samma vis trots all uttömning av vatten. 
 
I förrgår så påbörjade jag en kofta. Kändes lite märkligt att sitta och sticka en ullkofta mitt i sommaren men då är den å andra sidan färdig att användas längre fram till hösten : ) Båda sidostyckena och nästan hela bakstycket är färdigt återstår ärmarna. Hela koftan mönsterstickas med ett enklare spetsmönster.


Hoppas ni får en fin dag idag!

******



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar