fredag 7 juni 2013

Sämre arbetsplats kan man ju ha.

 Jag är små förtjust i rhododendron. Den här lila sorten har man tyvärr slutat att titta på, de växer i varenda park och rabatt i våra kommuner. Men tar man sig tid och tittar en gång till så är varje blomma fantastiskt vacker. På min arbetsplats så hälsar naturen på, närgånget. Även om just kålfjärilen inte är så väldans populär hos mig. Den lägger sina ägg på kålplantorna som snart utvecklas till hungriga monster och varje gång jag ser en kålfjäril så vill benen springa till landet och kolla så att täckväven ligger bra på kålplantorna...

 Och här sitter jag idag. I alla fall under de första morgontimmarna innan det blir för varmt. Sen får jag flytta mig till skuggan. Jag passar på att sitta ute idag, det är helt vindstilla och jag spinner angoraull. 

 En tunn tunn tråd blir det : )

 Håller på med nästa tråd nu. För garnet skall bli tvåtrådigt.

Veckan som gått har varit hektiskt. Vi var på visning men hoppade av då det inte gick att få tillgång till Internet där. Urusel mobiltäckning, inget bredband och ingen möjlighet till ADSL då "stationen" låg för långt bort från huset. Sen var det en del andra saker också men nån form av internet vill i alla fall jag ha. Så jakten på ett nytt boende fortsätter : )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar