söndag 15 juli 2012

Padda, en delikatess.

 Om man hittar någonting gott...

(Den svarta ungtuppen, flyttade till ett nytt hem igår. Han ska lära sig Värnamoska ; ) och få egna höns att ta hand om i en ny flock)

 Så gäller det att vara kvick i vändningarna...

 Lägga benen på ryggen...

 och kuta järnet!


 Över stock och sten, runt hela gräsmattan gick rejset.

Stackars lilla padda. Hade jag sett när de tog den så hade jag schasat bort dem. Inte visste jag att mina ungtuppar var så mordiska och glupska att de skulle äta små paddor *rys*

Dessutom så hade tuppuslingarna svårt att svälja den. Men efter att ha slängt omkring den, dragit i varsin ände och slagits om läckerbiten så var nog paddan rätt så lealös och lättsmält *urs*

Höns är inte alltid så snälla och trevliga. Man glömmer gärna att de är allätare och rovdjur.


Med de fräscha bilderna i bloggen så inviger jag söndagen ; ) I dag ska det bla städas kaninburar och hönshus. Sen en tur in till Ronneby, jag ska shoppa små saker och kanske hinner vi med ett besök i Ronneby park. Om jag inte är helt fel ute så är det Loppis där alla söndagar hela sommaren : ))

Ha en trevlig dag alla!

♥♥♥♥♥♥








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar