torsdag 19 juli 2012

Det regnar och regnar och regnar.


Ja jag tjatade om regn hela maj och säkert hela juni, sen dess har det regnat och regnat. En och annan solglimt däremellan men de dagar det inte räknar gör vädret att det mast känns som höst. Inte särskilt uppmuntrande. Solen behöver vi för att ladda batterierna inför kommande mörker och kyla, i alla fall jag. Här om dan var det brödbak, vilket passar bra när vädret är skit. I går kokades det saft på röda vinbär. Vår enorma vinbärsbuske som såg mer än trött ut i våras och som jag fick stöd vattna har gett oss ännu en fantastisk skörd av bär detta år. Skotten jag tog från busken har rotat sig bra i krukan och de växer. Jag tänkte placera ut dem på sina permanteta platser i höst. I lagom tid så de hinner rota sig inför vintern.

Och idag ska jag testa att göra något nytt, något jag älskar, att göra nya saker alltså. Ser eller hör jag något som verkar intressant så bara måste jag testa det. Även om det blir lyckat så är det inte säkert att jag gör om såna saker, men då vet jag att jag kan, hur det funkar och har stillat min nyfikenhet. I bland så utvecklas det hela vidare och blir "lite på mitt sätt". Men det är väl det som livet och att leva handlar om, att utvecklas : ))

I kväll ska jag pröva att göra hemmagjorda langos. Egentligen så var tanken att vi skulle äta det i morgon, men då är vi bjudna på 130 års kalas, ja de blir gamla i sambons släkt ; ) Men det hade jag naturligtvis glömt, så då har vi fredagsmys idag istället.

*Guldfiskminne*


Ha en skön torsdag under paraplyet, på stranden eller var ni än befinner er : )









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar