söndag 29 juli 2012

Klättrande kaprifoler och höns.

 I våras var jag på en trädgårdsmässa och kom hem med bland annat en Kaprifolplanta, vilket sambon höjde på ögonbrynet över. Då det växer vilt i skogen här, bara att gå 20 meter in i skogskanten och gräva upp en planta. Jag förstår att han inte alltid begriper *ler* men detta var ju en annan sort och alltså ett försvarbart köp tyckte jag. Av den vildväxande ska jag också förse mig, när jag hittar en bra plats att låta dem växa på : ) Nu har den satt fart och börjat att växa så jag tog och tillverkade en stege av den sly jag röjt från tomten. Surrade pinnarna med ståltråd och sen en gammaldags tråd över för att dölja den fula ståltråden. Det får duga som klätterstöd.
 Den duger i alla fall till kycklingarna som gärna sitter vid den soliga husväggen och på "stegen" Huset är från början ett trätorp men någongång på 70 talet så fick gubben som bodde här badrum och toalett. Då byggdes denna murade del till på huset.

I går så flyttade de sista leveransklara hönskycklingarna till en ny familj. Det vara bara höns de skulle ha men pappan i familjen bestämde raskt att de skulle ha en tupp också. Så jag valde ut en ungtupp till dem som jag tror kommer att passa bra i deras lilla flock : ) En av mina favorit ungtuppar. Känns lite skönt att han får ett nytt hem i stället för att hamna i grytan här.

Tack snälla ni för de söta kommentarerna, oj vad det värmer och jag blir så glad


Nu ska jag ta hand om den stora grytan som står på spisen, den innehåller ännu ett pröva-på-projekt : )

Ha en fin söndag alla!





 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar