tisdag 17 juli 2012

Bereda lammskinn.


Här ligger ett nytt projekt. Om jag klara av att ta tag i det vill säga : /  Detta är ett lammskinn från en bagge. Helt rått fullt av senor och annat äckligt. Jag har bara saltat in skinnet ännu. Det riktiga arbetet börjar om 5 dagar. Då ska saltet skakas av och hinnor och senor ska avlägsnas från fällen. Ett arbete som kommer att ta tid och vara en aning snuskigt. Eller så skakar man av saltet och lägger på rejält med ny salt och väntar lite med att ta tag i detta. Hur jag gör vet jag inte än, det måste mogna fram.

Och var är sommaren? Vi är mitt i och det borde vara högsommar nu. Var är värmen? Här är den inte längre : ( Här är det höststämning om kvällarna. Jag tänder ljus, dricker te och skorpor med rabarbermarmelad och ost. Badräkten är inte ens framplockad i år...

Trevlig tisdag!

♥♥♥♥♥♥


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar