fredag 16 mars 2012

Vårpyntat utanför dörren.






I går var det mulet och ruggigt ute. Jag gick omkring på tomten och försökte få igång mig själv till att ta tag i något av allt det som måste göras, men det gick bara inte. Jag frös, var sur och hade ingen lust alls. Huvudet var fullt av bra idéer men kroppen protesterade och ville vila. Jag lydde kroppen igår och lekte istället. Den stora kistan som julpyntades inför julen befriades från detta pynt och förseddes med nytt lite vårigt pynt : ) Som en liten extra effekt så satte jag dit en höna... Fast hon sitter förstås inte kvar.

Det gamla skaftet och den gamla kängan är fynd från de gamla systrarnas hus som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Det blev en ekonomi pyntning med sånt jag hittat, släpad hem och grävt upp.

I kväll lär jag somna som en stock. Har gett mig på ett sådant däringa mördar projekt igen. Vi har ett område ca 100 kvm stort med bara en massa sly. Det ska rensas ut. Det måste kunna växa nåt bättre där en sly tycker jag. Så i kväll är jag ledbruten igen efter att ha hållit på och mördad sly hela dagen. Jag har till och med träningsvärk i händerna, när jag knyter dem känns det som om hela handen är svullen och svår att knyta. Blir nog till att ta det lite lugnare i morron, om jag kan.


Ha en super fredag alla!

**************
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar