onsdag 21 mars 2012

Rensa ris och grilla korv.




I dag gav jag mig på att klippa häcken av blandade buskar och ris som växer framför den gamla stenmuren. Har man en flera hundra år gammal stenmur så bör den synas. Det tycker i alla fall jag som är från Stockholm. Den som en gång var tänkt att vara en häck framför muren är numera ett otyg. Varje år stjäl den en liten bit till av gräsmattan.

Sambon överaskade mig genom att komma hem tidigt från jobbet och hjälpa mig med detta mördans trista arbete. Nu är häcken borta. Nu återstår bara att hålla efter det som kommer upp igen och att elda ris i massor. Sambon ville grilla korv och ta en öl. Så fick det bli. Kändes väldans mysigt att sitta ute efter hårt arbete. Äta korv och dricka saft, för min del. Jag är himla nöjd med att "häcken" är borta. Borde kalla den för riset istället för det var så det såg ut.

Ha en bra onsdag på er : )

***********



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar