lördag 17 mars 2012

Breathetaking!

 Det är bara jag som är vaken : ) Klockan är nu 06 och jag har varit vaken sen 5 i morse. I går vaknade jag klockan 4 på morgonen och jag kan meddela att vid den tiden är det fortfarande mörkt. Nej jag är inte så här morronpigg, jag har problem med ryggsmärtor. Ligga ner kan jag bara göra ca 5-6 timmar sen måste jag upp och röra på mig. I går var jag helt slut efter att ha röjt sly, la mig vid 21 tiden för att läsa. Alltså får jag betala det genom att gå upp i ottan. Nog om detta, halva Sverige lider av dålig rygg ; )

Tänkte visa bilder på något som jag tycker är så otroligt vackert. Från början så ser de ut som vilken gås som helst. Men som vuxna är de bedårande vackra eller som amerikanerna måste ha sett dem när de först såg dessa gäss breathetaking...

 Ursprungligen är de från Europa men nu tillskrivs de en ort i USA Sebastopol. De kan inte flyga men annars skiljer de sig inte från andra gäss, ja förutom den fantastiska fjäderdräkten.




Det spännande är att just nu finns det ett 20 tal ägg importerade från USA som ligger i "någons" äggkläckare här i Sverige. Nej de är inte mina : )) Nästa år däremot så är det kanske fullt möjligt att köpa gässlingar eller avelsägg från dessa fågelvärldens Afghanhundar...


Ha en bra lördag, nu ska jag ta lite mera kaffe : ))


****************
Alla bilder är lånade från nätet



1 kommentar:

  1. Jättefina! Undra om dom är duktiga på att vakta också :)

    SvaraRadera