fredag 12 juli 2013

Mycket för pengarna.

 Sätter man pumpafrön så får man mycket för pengarna... ja många blad i alla fall : ) Den breder ut sig åt alla håll och kanter så till den milda grad att min stig ner till min grönsaksodling har invaderats av dess rankor och blad. Jag tog sekatören och klippta av lite av de större bladen, rensade upp så även jag skulle få plats. Tänkte att kaninerna kanske uppskattar dem. Inte då, de blev liggandes oätna. Ska pröva med hönsen nästa gång för fler blad måste rensas bort. Pumpafrön besitter en enorm växtkraft.



Gläntar man på bladet så hittar man flera gula hanblommor och faktiskt även några honämnen med fruktkropp. Min pumpa kommer från en köpepumpa i mataffären, säkert någon form av hybrid, så hur dessa frukter kommer att se ut vet jag inte. De behöver inte alls bli lika goda som den jag köpte. För mig är det hela mer som ett experiment. 4 frön i jorden som tagit sig väl och både blommar och har början till pumpor bland alla blad. Nu hoppas jag att det hinns med att utvecklas riktigt fina pumpor innan säsongen är över.

Trevlig fredag!

*******

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar