onsdag 10 juli 2013

Lösvikt och radband.

En av fröpåsarna som skulle ge mig morötter var ett felköp. Upptäckte när jag kom hem att fröna var fastklistrade ett och ett på ett 7 meter långt band i påsen. Den andra påsen som jag hade hemma var normal dvs innehöll lösa frön. 

Så jag satte rader med lösa frön och rullade ut radbandet några meter. I går så gjorde jag en morotskoll för att se hur det tatt sig under jorden. Den lilla fjutten kommer från radbandet, det har alltså inte fungerat lika bra som de lösa fröerna. I alla fall inte här hos mig i mitt land, denna såomgång. Smaken däremot är det inget fel på, liten men naggande god : )

Morötter som dras upp direkt ur jorden, sköljs av och äts direkt smakar som godis, de är fulla av sötma och väldigt lättätna.

Trevlig onsdag!

********

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar