tisdag 7 maj 2013

Tomater.


Tomatplantorna är omplanterade Och har fått flytta ut från sovrummet till verandan i väntan på att frostrisken ute är över. Hoppas på en bättre säsong än förra året för då fick jag inte en enda tomat. Våren var torr och varm... jag vattnade som besatt, sen kom regnet och kylan och veckan där på så firade vi jul...

Må hända så dricker jag inte tomatjuice med jäst för att hålla mig i form men det vore kul med ett litet överskott som man kan koka tomatsås på och lagra på burk. Kanske köper jag till ytterligare några tomatplantor längre fram. Jag hann allt utom att gräva runt äppelträdet igår och idag är det ap-varmt! Jag la termometern ute en stund medans jag hämtade kaffet. Där jag tänkt sitta och ta min fika var det 30 grader. Inget grävväder i dag med andra ord. I morrn skall det bli regn och då passar det bättre att gräva har jag bestämt. Om det regnar lagom vill säga ; )

Trevlig tisdag!

******












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar