måndag 27 maj 2013

Jag måste nypa mig i armen.


Fattar ni, det är verkligen vår nu. Jag måste nästan nypa mig själv i armen för jag har nästan svårt att fatta det själv, äntligen är den långa vintern över. Nu är det grönt överallt och blomma efter blomma slår ut. Men det går för fort. Jag missade Ginsten, noterade i dag att den hade blommat. Lite snopet för vi har två buskar och jag missade att de blommade. Hur man nu kan missa Ginstens knalligt gula blomster? Förmodligen så var det så mycket annat som blommade samtidigt så Ginsten liksom försvann. Det är nu jag skulle vilja ta tag i fjärrkontrollen och trycka på paus en stund så att jag hinner med allt som händer... Jag måste hinna samla en massa vackra synintryck som jag kan leva på hela den långa kalla vintern när snö och mörker ligger tungt runt torpet.
 
Önskar alla en trevlig måndagskväll!
 
**********




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar