tisdag 28 maj 2013

Konsten att maskera sina misslyckanden.



  Sockerkaka är ju så lätt att baka...(sades lätt ironiskt) och har man en massa färska ägg hemma så måste man ju naturligtvis baka det. Jag och dessa enkla sockerkakor lirar inte tillsammans så när även denna vägrade att resa sig i ugnen så fick det bli räddning genom operation topping och vilken topping sen. Den är utan överdrift mördande god och receptet har jag snott av Leila Lindholm. Hon och numera jag använder den på amerikanska stickybun, som man bara måste testa att baka någon gång. Sticky bun är amerikanarnas kladdiga kaloribombsvariant på kanelbullar. Denna gång testades toppingen på min misslyckade sockerkaka och what can i say... its just lovely!

 Testa toppingen, den är användbar till det mesta även till sådant som man lyckats med ; )

1 ask philadephiaost original
1-2 dl florsocker (Ditt eget sockersug bestämmer)
Saften från 2 lime och riv även det gröna från limeskalet. Blanda allt i en bunke och sen är det bara att ha på denna topping. Den stelnar inte utan håller sig kladdig. Går att frysa och jag undrar om den inte blir fantastisk i en rulltårta...

Här är receptet till Leilas sticky bun och denna topping. Googlar man på bildsök efter sticky bun så känner man nästan hur artärerna slammar igen av allt smöööör och socker ; )

Men gott är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar