onsdag 1 augusti 2012

Gult i bloggen idag.



Egentligen så hade jag velat lägga upp bilder på en välfylld svampkorg. Fylld av skogens gula guld - kantareller! Men hundarna och jag kom hem tomhänta i från vår skogspromenad i dag, här har svampen inte kommit än. Så det fick bli två bilder från en av rabatterna. De gula som jag kallar höstblommor, eller i alla fall sensommarblommorna. Den första augusti i dag. Ska man säga att det är den sista sommarmånaden eller kalla den för den första höstmånaden? Jag tycker att det känns som höst. Känner mig lite snuvad på sommaren, det kom liksom aldrig. Vi hade en varm vår som övergick i ingenting och nu är det snart över : /

Än finns det blommor kvar och än kan det bli riktigt varma dagar, men mörkret som faller om kvällarna kan ingen stoppa. Det går hur man än gör mot mörkare tider och urs, jag vill inte det, inte än. Ändå är jag en höstmänniska som uppskattar hösten, luften, färgerna och skördetiden. Kura skymning och tända ljus. Dricka te och mysa : )

Men inte riktigt än, jag är inte beredd att släppa greppet om sommaren ännu.


Må så gott alla, vad ni än har för er där ute : ))

*****







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar