torsdag 23 augusti 2012

Beynnande höst.

Blåst, sol och spridda skurar. Ett riktigt höstväder håller på att ta grepp om oss. I dag har det varit rejäla vindbyar och löven har singlat genom luften. Somliga  träd börjar dra ut det gula hållet i sitt lövverk, hösten är definitivt på väg. Det härliga är allt som mognar, både det man själv sått och under några månader vårdat och det som naturen själv bjuder på. Det trista är mörkret. Jag försöker tänka på mysiga stickande koftor, många tända levande ljus och ett gott hett te´ för att se lite positivt i att ljuset och värmen försvinner. De senaste dagarna har det blivit mycket "ullande". Jag spinner för fullt för att kunna leverera det satinangoragarn som jag fått beställningar på. En del tänker jag behålla själv : ) Jag behöver ett par nya handledsvärmare. De jag gjorde till mig själv förra året har jag gett bort. Snart så skall släktens Värmlandsfår klippas så då blir det fullt upp med att rensa och tvätta fårull innan det kan spinnas till garn, men det är en rolig syssla så det ser jag fram emot. Nu åter till spinnrocken.

Trevlig torsdag!

****

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar