tisdag 21 augusti 2012

En spinnrock behöver ingen el.




I går morse så mullrade himlen och regnet började droppa redan när sambon gav sig av till sitt arbete. Jag drog ur alla kontakter här hemma, tvn, telefon och modem klarar inte när blixten slår ner så att dra ut allt är ett måste i vårt torp när åskan går. Vad gör man när det mesta kräver ström? Ja jag tog fram spinnrocken. Har beställningar på garn så det var ju en perfekt dag att spinna lite. Det har ju varit bra väder och det har inte kännts så jätte kul att sitta inne på "kammarn" och spinna när solen lyser ute. Tids nog lär det bli mörkt och tråkigt.

Så där satt jag och spann. Utanför bytte vädret om och dagen blev solig, mycket solig. Jag märkte ingenting. Man blir lite blockerad när man spinner : ) När jag sen upptäckte hur fint väder det var ute så var det försent, jag var inne i ett flow. Spinnrocken gick så jädra bra, ullen slant in och garnet blev mycket bra : ) Det blev 50 g satinangora ull från en svart kanin. Detta garn är redan beställt men jag har suttit vid spinnrocken några timmar idag också.

Trevlig tisdag på er : )

*****







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar