tisdag 20 juli 2010

Munter idag, fart på mannen...

Todelooo!

Idag är jag på bättre humör, det har varit fart på mannen : ))) I morse for vi iväg för att handla både mat till oss och hundarna. Plus lite smått på biltema, detta mans mecka. Jag köper färskfoder till mina och mannen kör torrfoder till sina stora. Så först gick färden till Valbo, där jag handlar till mina. En sväng in på det jätte stora köpcentret för att handla mat. Sen åkte vi tillbaks mot hemmet där vi passerade Hemlingby för att handla torrfoder. Mannen skulle handla sitt foder på City Cross och jag skulle bla handla tvål som jag glömt handla i Valbo.

Jag betalar sa jag när vi kom in i butiken, jag går och letar efter tvål först sa jag till mannen som genast gick mot det ställe där de har hundfoder. När jag kom till kassan så inte fanns det någon man där, jag väntade en stund men ingen man dök upp. Typiskt män, de borde förses med fotbojor i butiker. Ställde mig i kön till kassan och försökte sträcka mig i hela min längd för att spana efter mannen lite då och då. När det var min tur i kassan sa kassörskan; letar du efter nån? Ja sa jag, mannen. Han skulle bara hämta en säck med hundfoder och så skulle vi ses här... - jamen då har han nog redan gått ut för jag hade en kund nyss i kassan, en man som bara köpte en säck med hundfoder.
Så jag betalade och gick ut till bilen. Men där fanns det ingen man.

Och där stod jag och väntade och väntade... ingen man dök upp. Tillslut tröttnade jag och satte mig utanför affären. Ingen man kom. När det gått en bra tid började jag tappa tålamodet och gick in i affären igen. Och där inne kom mannen gåendes. Var har du varit säger han, jag har letat efter dig. Skulle just gå till informationen och be dem ropa efter dig!

Var jag har varit sa jag, jag väntade ju på dig vid kassorna ju, men du kom inte. Sen sa kassörskan att du gått ut...

- ja, sa mannen. Jag stod länge och väntade vid kassan men du kom ju aldrig. Fick ställa säcken där och sa till kassörskan att jag skulle leta efter dig för du hade gått till tvålen. Så jag gick till tvålen men du var inte där. Då gick jag tillbaks till kassan och betalade hundmaten och gick till bilen, väntade, men du kom ju inte...

-Ja sa jag och sen kom jag till kassan och du kom inte. Kassörskan sa att du gått ut hahaha sa jag.

Mannen hade alltså gått in igen för att leta efter mig efter att ha lämnat hundmaten i bilen. Samma kassörska hade då sagt att jag betalt och gått ut och att jag också letat efter honom...

(rörigt)

M,en sa mannen och tittade på min påse, du har ju inte bara köpt tvål? Nä sa jag, först gick jag till tvålen, sen passerade jag grönsakerna, efter det brödet och sen kom köttdisken...

-Ja, sa mannen om ni kärringar bara kan lära er att göra det ni säger och inte 17 andra saker också... då skulle vi ha det mycket lättare.

Vi har en förmåga att tappa bort varandra när vi ska handla. Där är vi inte riktigt synkade ; )

Sen hade mannen planer för vad vi skulle arbeta med hemma. Ett ap-trist projekt, men jag höll tyst för nu var det i alla fall nåt på gång. Vi har börjat rensa upp alla bräder och bråte på baksidan och sågar upp allt till ved som vi staplar i vedboden. Fy fasiken vilket trist jobb : (

Arbetsfördelningen ser ut som följer;

Mannen står vid vedkapen och drar handen fram och tillbaks medans maskinen kapar veden i längder som mannen bestämmer. Jag går hukandes runt maskinen och samlar in veden som jag sedan bär till vedboden. Första varvet staplade jag men sen gick ryggen av så nu kastar jag bara in veden huller om buller. Mannen påstod att det var jobbigt att såga, det var mycket broms me sa han, de sticks. Jag sa ingenting men bad honom hjälpa mig lite med att samla ihop veden och bära in den i vedboden. Jag tror att mannen tyckte det var jobbigt för han gnällde inget mer sen om att det var jobbigt att kapa ved eller att bromsen stacks ; )

Mannen tyckte det var kul att fixa veden idag för att han fick låna grannens kap. Det är en redigt stor maskin som tuggar sig igenom det mesta. Jag har märkt att män tycker det är roligt om de får använda maskiner med många knappar och som gärna låter mye : ) Hoppas han tycker det är lika kul i morrn och i övermorron, för än finns det massor av bräder kvar. Själv tänker jag undvika att stapla ved i morron. Det finns säkert nåt annat kuligt jag kan hitta på : )

Vi avslutade i alla fall denna kväll riktigt härligt. På med badkläderna och ner till älven där vi tog ett riktigt skönt kvällsdopp.

********
Kramen på er!



1 kommentar:

  1. Det finns en uppfinning som heter mobiltelefon, En helt fantastisk mojäng där man kan ringa mannen man tappat bort i butiken. Vi skulle vara helt lost utan dem, haha

    Kram

    SvaraRadera