tisdag 27 juli 2010

Mannens keruber...

Fyndat två stycken zinkväskor för 30kr styck.
x

I dag har vi varit på ByggMax, jag tjatade om att vi skulle åka till "min loppis" och kanske passa på att klippa gräset på landet. Men mannen ville till ByggMax och handla isolering. ByggMax och landet ligger åt helt skilda håll, tyvärr. Så inget loppis för mig idag. Ni ska inte tro för ett ögonblick att jag glömt det där köksbordet som jag vill ha. Nej då, jag bidar min tid. Anledningen till att jag ville till loppisen, den som mannen fick var att jag behöver en del småprylar. Jag har en lista. Fast högst upp på listan med osynlig skrift står det KÖKSBORD!

Hittade en sån där liten prylaffär med en hel del onödigt och en hel del bara krimskrams. Men eftersom mannen fick gå på ByggMax så ville jag in i denna butik. Jag köpte två zinkväskor och en söt tavla med två keruber på för 25 kr, jätte söt. Ramen är svart och får så förbli. Bryter av lite mot allt det vita : ))

Var bara tvungen att lägga dit ett fint lås när jag skulle fota. Låset hittade jag i en bod och det är så fint. Skulle önska att vi hade såna här handtag och lås på våra dörrar här hemma.

Jag sparar låset. Man vet aldrig. Jag har hittat flera gamla lås och kanske kan man byta våra fula dörrhandtag och lås i framtiden. Då kanske någon av dessa sparade lås kan komma till användning.

Mannens keruber.

Att det är mannens är självklart. Tavlan ska hänga på hans sida om sängen. Ovanför hans nattduksbord.

Var bara tvungen att lägga in en bild till på lååååååååååååset : ))


En handsmidd lite rostig spik, en snörstump och keruberna kunde hängas upp.




Där hänger de nu, ovanför nattduksbordet mellan fönstret och garderoben.

*******

Nu måste jag sluta innan jag blir lomhörd. Mannen spikar upp råspont på en vägg i samma rum som jag befinner mig i, arbets/gästrummet. Just där jag sitter vid datorn så blire eko och det är svårt att skriva och hålla för öronen samtidigt. Säkert nåt man bara klarar av på cirkus...

Hej på er!


1 kommentar:

  1. Sådant lås har Calle till sitt sovrum och det finns ett till på en gammal dörr som leder till ett förråd. Tror jag har ett på dörren till selkammaren (dörren är likadan iaf).

    Ha det fint, kram

    SvaraRadera