onsdag 28 juli 2010

En ful väska?

Vad kan man göra med en ful väska?

Mannen gillar absolut inte den väska jag hittade i gubboden och la undan i spara högen. Den är ju verkligen skitful sa mannen. En sån där ful som man hade förr, gjord i kartong med ful brun läderimitation på utsidan. Jag håller med, i original, verkligen skitful!

Men jag har sett sånna dära skitfula väskor omgjorda och då blir de rätt charmiga. Nu har jag plockat fram min fula väska ur sparahögen och målat den från fult brun till vit på utsidan och svart på insidan. Mina ljus har fått en ny förvaringsplats. Jag har ett litet bord i övre hallen som väskan med ljuset ska stå på sen, när den övre hallen är färdig.

Ett knippe torkade blommor i lilaton från mina hostor. De är en bra blomma att torka. Jag är i full gång nu med att torka blommor och kransar som jag ska ha under hösten och vintern. Till våren så slänger jag ut dem och plockar in färska blommor igen : )


Egentligen så har jag en massa andra bilder att lägga in, men jag blev så nöjd med väskan att jag tyckte den kunde få vara med i bloggen idag (retas med mannen) Vi var på en 3 timmars tur med hundarna längs Dalälven i förrgår och jag tog en massa bilder. Får se när jag lägger in dem. Sen har mannen haft jobb här i arbetsrummet som jag har fotat, det kommer också i bloggen. Hallen är klar, förutom ytterdörren som vi fortfarande funderar kring. Tänkte lägga in lite hallbilder också så småningom. Men idag blev det alltså väskan : )

Jag köper mycket ljus, stora ekonomiförpackningar på IKEA främst. Men även om jag är i någon annan butik, finns det rea på ljus så kikar jag alltid på dem. Och ljus är ju alltid bra att ha. Det höjer mysfaktorn och håller mannen lite på tårna. Han är rädd att jag skall bränna ner huset...


Väskan går att stänga & låsen fungerar också : )


Mannen tycker fortfarande att väskan är skitful...

*******
Mannen har dålig smak ju ; )

Trevlig onsdag på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar