tisdag 19 februari 2013

Struktur.

 Ja nog fick vi mer snö alltid. Vi vaknade upp till ytterligare en decimeter tung blötsnö.
Snö kommer i många olika former. Just denna stannade vackert kvar på grenarna runt om torpet. Så otroligt vackert och så ljust det blir ute. Nu när solen tydligen fortsätter att gömma sig denna vinter så får jag försöka glädjas över ljuset som snön ger. På denna bild så skymtar man vår lillstuga mellan grenarna. Det är där jag håller till när jag målar möbler. Stängd och tillbommad för säsongen. Jag öppnar dörrarna igen i vår : )

 Jag stirrar in i skogen med ett filter för ögonen. Det jag ser är inte snön, nej jag väljer att se skira gröna blad istället. Skärper jag blicken så ser jag strukturen i bilden.

Vår gran med blå kottar har en härlig struktur. Lite tjockare sammetsaktiga barr.De blå kottarna föll av redan i höstas. Till sommaren kommer det nya. Åh vad jag längtar till sommaren, det är mycket som kommer då. Blommor, bin, fåglar, löv, värme och ljus. 

I badrummet står det två som fått känna på snöns struktur i dag. Det är en jätte bra kramsnö. De två har något kilo snö med sig in, sittandes i pälsen.



******

****


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar