onsdag 27 februari 2013

Hemmagjort bling bling.

 Ja, eller bling bling förresten. Mina hemmagjorda små ullblommor är nog mer hemvävda än bling-blingande. I går hade jag ett rejs här hemma. Satte en deg på morgonen, tänkte baka matbröd. Ställde tre hundar på trimbordet och skalade av lager av vinterpäls, sen ner i badbaljan med dem en efter en. Jag var helt slut i rygg och armar när jag var färdig. Då kom jag ihåg degen. Den fanns ju kvar. Så det var bara att kavla upp ärmarna igen och knåda ihop två limpor, svära lite över morgonens idiotiska tilltag att sätta deg till bröd.

Men har man nu varm ugn så är det lika bra att fortsätta. In med en form med min typ av macaronipudding. Bara att frysa in i portionsförpackningar sen. Efter detta så var det kväll och jag dog i soffan.

Jag har fått noll saker gjorda idag. Testade att spinna lite men fick ge upp efter ett par timmar. Det värker i tummen, tyvärr. Får ge den lite längre tid att läka. I stället så gjorde jag några lila ullblommor och sydde fast på en sjal.

Jag har googlat en del i dag, Letat lösningar till hur jag bäst skall ha mina olika hönsavelsgrupper i vår och jag tror jag har en super lösning nu. I övrigt så försöker jag att inte bli helt galen av längtan efter våren. Jag biter ihop och låtsas stå ut. Jag längtar efter grön gräsmatta, gul sol och nykläckta kycklingar : )

Trevlig kväll!

*********


1 kommentar:

  1. Vilken fin sjal med bling bling det var!

    Ja, du är nog inte den enda som längtar efter grönt, sol och nykläckta kycklingar! :-)

    SvaraRadera