torsdag 28 februari 2013

Sol och höns.












I tre dagar så har det varit sol. Vid lunch ungefär så är himlen blå och strålarna smälter sakta undan snötäcket. Det är inte tillräckligt med sol och värme för att blidka mig, men jäsingen vad glad man blir för det lilla man får. Kroppen fylls av energi och det känns lättare att leva.

I dag så stod hönsgänget i dörröppningen och spanade ut på det vintriga landskapet. Det var solen som lockade fram dem. Min unga legbarfärgade dvärgkochintupp ser ut som en blomsterknopp. Man anar de vackra färgerna som han kommer att blomma ut i längre fram i sommar. Pråligt värre : )
Jag håller tummarna nu för att vi fått sista lasset med snö. Nu vill jag ha barmark så att jag kan sätta igång med att bygga inför avelssäsongen 2013 i hönseriet.

Trevlig torsdag på er. Nu ska jag ut med hundarna i solen. Lovade i ett svagt ögonblick i morse att jag skulle skotta fram den lilla franska brödbilen som skall besiktigas i morgon.

*******


*********


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar