torsdag 8 november 2012

Sånt som är gratis.

 Snart är den här, vintern. Ja nu vet jag inte om det blir så här mycket snö i år här nere. Här brukar det bli mildare vintrar, har jag hört : ) Fast sambon gnäller över de tre vintrar i rad som hela Blekinge blev insnöat. Han är inget fan av vintern. Inte ens på bild ; )



 De här är gamla vinterbilder från den tid jag bodde i Tierp. Där hade vi snö för mycket snö för min smak.

 Denna bild är tagen när vi gick med hundarna på mälaren i Stockholm. Även där fanns det mycket snö och var riktigt kallt. -17



 Men det blir fina bilder även om dagen är mulen : )


 
Men hundarna var det fart på trots kylan denna vinter.
 
Terriern vet hur man avslutar en sådan promenad och jag med. Man bäddar ner sig framför en brasa under en massa varma täcken eller filtar. Tar sig en kopp kaffe eller en kopp gott te. Till detta så behövs det en bra bok. Jag rekommenderar biblioteket. Ett fantastiskt ställe där det finns böcker för alla smaker och inriktningar och det är fortfarande gratis att låna böcker. Tänka sig att nåt fortfarande är gratis : ) Vi sambon och jag åker till biblioteket en gång i månaden och lånar böcker, i bland oftare. Sambon läser gärna romaner och en del biografier medans jag tragglar mig igenom faktalitteraturen.

Jag har nu läst alla fårböcker, hönsböcker, skinn beredning, allt om ull, en hel hög med handarbetsböcker, Alla böcker om att göra egen tvål, De flesta böcker om trädgårdsodling med inriktning på ätbart. Alla böcker om att baka med surdeg som finns på Ronneby bibliotek.

Det blir en massa kunskap det och allt är gratis. Inte är det tungt att bära heller, kunskap.
Nu åter till stickningen. Måste sticka klart koftan innan det är dags att lämna tillbaks boken med stickbeskrivningen ; )

Trevlig torsdag!

****



2 kommentarer:

  1. Nu har du det jätte bra, det hörs, härligt.
    Dröm vidare, ska bli kul och se vad du hittar på!!!!

    mvh.pling

    SvaraRadera