torsdag 27 oktober 2011

Vad stoppar du i munnen?

Under blasten fanns dessa härliga knölar i mitt lilla land. Det är jordärtskockor : ) Jag som trodde allt var totalt misslyckat i landet har bara gått och glott på den höga plasten. Krafsat lite runt om i jorden utan att finna någon skocka. I dag drog jag upp planta för planta och se där! Skockor så att det räcker till en soppa i helgen i alla fall. Den ska serveras med knaperstekt bacon och nybakat bröd me schmöööööööööör på : ) Blasten satte jag prydligt tillbaka i landet igen.

Men nu till något allvarligare och så mycket viktigare. Vad är det för skit som de vill att vi äter egentligen? Producenterna som ser till att ta fram den mat vi köper i affären. Min blogg kommer idag att hänvis till en annan bloggare.


Jag länkar till två av hennes inlägg som jag tycker att du som tittar in här bör läsa, det krävs inte mer än att du klickar på länkarna, läser ett par minuter och sen tänker till : )


Det goda livet






Hur du sen väljer i affären är upp till dig, men kanske tänker du till en gång till.


***********************

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar