torsdag 13 oktober 2011

Har pysslat lite med min fjäderkrans.

Min krans bor i ett fönster för tillfället. En skål med lite torrt gräs som ett bo och ett par ägg blir ett fint blickfång.



Äggen gjorde jag av trolldeg, torkade dem i ugnen en stund innan jag målade dem.



I eftermiddags har jag släpat med mig mannen på en shoppingrunda, ja det var hans förslag. Frågan är om han kommer att föreslå det igen...nånsin. Efter två timmar i diverse klädaffärer hade han fått nog. Vad hade han förväntat sig? Ett besök i en butik och sen är man nöjd? Nä, när man nu är ute på stan så gäller det att syna alla butiker i sömmarna ordentligt : ) Jag kom hem med en prydlig klänning som jag tänkte ha på nästa utställning, en härligt generös sjal och en kofta som är himelsk, så vacker. Jag frågade mannen vad han tyckte om koftan (han brukar vägra svara på såna frågor) Men jo det var fin tyckte han och som han sa:

- Den är ju du : )



Det tycker jag var ett fint betyg. Puss min älskling!

*****************
Skrev fel datum på utlottningen igår, självklart så ska dragningsdatumet vara 2011 11 12 och inget annat...

1 kommentar:

  1. Hihi, jag tror då aldrig att min gubbe själv har föreslagit en shoppingrunda.
    Tur att du hittade så mycket trevligt!

    Ha en fin helg!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera