måndag 17 oktober 2011

Tycker egentligen inte om att visa kläder i bloggen.

Tycker att det känns lite småfånigt att visa upp vad man har köpt när det gäller kläder. Men jag gör ett undantag fast jag egentligen tycker att det är lite fånigt. Anledningen? Jo jag har blivit alldeles frälst i koftan jag köpte, ja i allt stickat just nu. Det hör ju säsongen till och just nu är det väldans modern också. Men jag har alltid varit fascinerad av garner och textilier. Sticka har jag lärt mig men aldrig att virka, dessa mystiska handledsrörelser och virknål som leder till så mycket vackert och användbart.
Min kofta har jättefina virkade spetsar : ) Så jag njuter av att bara ha den hängande på en galge och titta på den.



I dag har jag lagt till det rosa bandet till min signatur på bilderna. En uppmaning till er alla där ute, kärringar, damer, tanter och kvinns. Känn igenom era bröst, det kan rädda liv. Jag är själv väldigt slarvig med detta trots att jag har mist vänner i min närhet i just bröstcancer.


Att ge sina bröst lite extra uppmärksamhet åtminstone en gång i månaden kan rädda en mormor, en faster, en mor eller en vännina och någons hustru : )


**********************

1 kommentar:

  1. stickat är både varmt och skönt! Jag önskar att jag kunde handarbeta men jag har 0 tålamod och fingrar som inte lyder.

    SvaraRadera