lördag 8 oktober 2011

Skördefest hos den lokale handlaren.

Ja skördefest var kanske lite överdrivet och den lokale handlaren är i det här fallet Konsum : ) Men de hade rotsaksplock för 2,50 kr kilot igår så jag slog till och plockade på mig av de flesta sorter.
Hade ju önskat att det var jag själv som hade Odlat allt detta godis. En stor bit fransyska har tagits fram ur frysen, i dag ska det kokas en mustig köttgryta. Nu när tempraturen faller utanför och ljuset försvinner så blir jag sugen på mer mustig och rejäl mat. Till det levande ljus och ett gott rött vin : )

Men innan vi kommer till vinet så ska dagen ägnas åt möbelmålning, lite tekniska funderingar; hur får vi in linneskåpet i huset... och sen så ska stolarna jag köpte förra helgen hämtas, yes!

En 5 åring ska firas så vi åker på kalas i eftermiddag och den hund som bott hos oss denna vecka ska få åka hem till sin bruna matte & husse, de har varit utomlands. Ja det var allez : ))



Hoppas ni får en fin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar