fredag 10 december 2010

Det enkla är det vackra...

Man pyntar och står i men utanför fönstret finns den juligaste vyn.

I går var jag arg lessen och lite besviken. I dag är jag glad och förväntansfull. Jag vet inte om jag omedvetet skickat vibbar omkring mig men chefen ringde igår. En spark i baken av mig och han började trolla : )) I dag ska jag åka ner till Stockholm på möte, han har fixat fram en tjänst till mig. Det känns härligt, jag är ingen person som kan gå och skrota... Visserligen så skulle jag nog överleva som "hemmafru" men då ska det vara självvalt och genomtänkt. Tills det beslutet så vill jag jobba.

I morse så var det -11 utanför dörren och jag tog en bild i sovrummet ut genom fönstret, vackert är det utanför. Men alldeles för kallt för min smak.



Denna blomkruka i form av ett hjärta hänger i ena snehörnet i sovrummet, den och en julstake i fönstret är det enda pyntet där inne. Ja en röd julig pläd ligger slängd på sängen också. Annars så har jag hållit julen i från sovrummet. Less is more som det heter.








Trevlig fredag önskar jag till er alla!

**********


1 kommentar:

  1. *hrmpfft* "Gå och skrota.."
    Det måste vara därför det är så stökigt här hemma*ser mig omkring*, för att jag skrotar om dagarna..

    Fredagskramar från hemmafru Jonsson;)

    SvaraRadera