söndag 20 april 2014

Tuschlav del 2.

I dag var jag bara tvungen att skruva av locket på tuschlavsburken, som jag gjorde i ordning här >>  och kika lite. Lukten av ammoniak är ju mindre trevlig men färgen däremot var överraskande. Ett kraftigt rött te :) Jag ställde burken i hallen när jag hällt i vatten, ammoniak och tuschlav och glömde sen bort den. Kom på igår att det borde stå ute i solen och bli uppvärmd och avkyld flera gånger för att eventuellt ge någon lilafärg. Alltså så åkte burken ut igår. Nu vet jag inte heller om jag har för lite tuschlav och för mycket vatten, om man överhuvudtaget skall ha vatten och inte bara ammoniak? Jag la i alla fall ner en bit obetat ullgarn innan jag stängde locket och placerade burken i solen igen. Ska kika i morgon och se hur garnet tagit åt sig av färgen. 

: )

******

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar