torsdag 6 februari 2014

Ett litet rött hus.




Eftersom vi under ett par dagar haft besök av Domherrar, flera stycken så kände jag att jag måste dra mitt stå till stacken och mata dem. Snö har vi ju inte haft så länge men sen den kom så har det nog blivit betydligt svårare för dem att hitta mat. Alltså inhandlades en liten röd stuga, en stor påse med blandade frön och ett gäng talgbollar, sen öppnade vi restaurangen.

Sen vi öppnade så har jag inte sett röken av våra vackra röda matgäster :/ Däremot så duger tydligen "syltan" till de andra fåglarna i skogen, de låter sig väl smaka. Jag hade tänkt mig att få lite fina fågelbilder men så fort jag går ut så försvinner alla pippisar. S menade att jag får ta en stol och sätta mig där ute och vänta. Jag har inte det tålamodet utan konstaterar bara att någon naturfotograf det blir jag aldrig. Jag nöjer mig med att fota den röda stugan :)

Trevlig torsdag!

*****






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar