tisdag 14 januari 2014

Så slog kylan till.


I alla fall igår då vaknade vi upp till -8,5 grader utanför fönstret. Det blir ju inga skitiga hundar i den kylan vilket är skönt efter 3 månaders regnväder. I dag stod termometern på -0.2. Nu väntar vi bara på snön, för den lär väl komma den också. Hoppas hoppas att det inte blir så mycket bara. 


En bra sak med kylan är i alla fall att jag fick testa lite av det jag stickat  av det garn jag spunnit. Det har liksom legat där i hallen på hyllorna i väntan på kylan...

Jag har en påse med Gotlandslockar kvar att rensa. Jag försöker att bunta dem efter längd och färg när jag tvättat dem och borstat ur dem med hundkardan. Jag kommer att fortsätta med det en stund idag medans jag svär över att vi har en så liten frys, just nu när man blir erbjuden ett litet vildsvin på 15 kg *mutter*

Trevlig tisdag!

*********


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar