lördag 4 januari 2014

Flickkardning mot bordskanten.

 Flickkardning mot bordskanten med en liten hundkarda. Att jag inte tänkte på det själv när jag öppnade lådan med finull? Jag var så inställt på att den skulle tvättas i buntade lockar att jag inte såg något annat sätt att preppa ullen på. Men titta på bilderna så fin den blir med bara en liten hundkarda och lite tålamod :)

 Ullen är så gott som helt böss fri, endast topparna är smutsiga och visst det blir en liten gul ton i buntarna när man borstat dem men inte så att jag tycker att de måste tvättas. 

Jag har en hel del kvar att karda men jag längtar redan efter att få provspinna ullen och planerar allt eftersom staplarna kammas för hur detta garn skall bli och vad det skall användas till :))

Hela huset har gått på sparlåga i dag så jag har hunnit med en hel del ull. 3 av våra hundar försåg sig ohämmat ur en säck med hundfoder igår. Det var rena lämmeltåget till badrummet där säcken stod. När jag väl upptäckte vad de hade för sig därinne så var redan hund nummer 3 i full färd med att förse sig. Sambon har haft en vaknatt och sett till att övermätta hundar fått nattliga rastningar och att inga magomvridningar tillstött. Det har varit ett rantande hela natten och i princip hela dagen på törstiga hundar med stinna bukar som ej tillåtits att dricka. I morse vid 0.7.00 tiden så bytte vi skift. S somnade och jag tog vid. Satt för mig själv med ett tänd ljus på bordet och kammade lammlockar av jämtlandsfår till stönet av övermätta hundar och ljudliga snarkningar från en trött husse ;)


Trevlig lördag!

******









1 kommentar:

  1. Åh, nu blev jag vansinnigt sugen på att skaffa lite ull och testa jag med. :) Jag är inne på korgflätning just nu men det ena behöver ju inte förta det andra... ;)
    /Anna

    SvaraRadera