onsdag 16 oktober 2013

Sällskap i duschen.


Jag hittade ett ställe igår där det växte fullt av blodspindelskivling. Galet kul! Kom knappt tillbaks till bilen utan plockade och plockade och plockade. Eftersom det snart skulle börja skymma, hade ju passat på att ta en tur på eftermiddagen, utan hundar och utan jägare i skogen så hann jag inte plocka allt. Jag ska nog ta en sväng dit i dag igen eller i alla fall om ett par dagar. Det är rätt nära men lite för långt att gå så bilen är ett måste. Blodspindelskivling, denna underbara svamp som ger sån härlig färg på ull :) Även höstkantareller fanns det gott om så ett återbesök är ett måste. 

I morse talade sambon om för mig att jag hade en groda i badrummet (?) Det är så i detta hus, allt konstigt är mitt och det är han som drabbas *s* Han hade sällskap av grodan när han duschade. När jag frågade var den var svarade sambon att den hoppade i väg när vattnet blev för varmt...

Så nu blir det grodjakt. Jag är ju en sån som vill ha ytterdörren öppen så ofta det går, vi har inte satt på elementen än och det är fortfarande rätt varmt ute. Ute har vi massor av grodor. De brukar hoppa in och sitta i hallen och glo på en. Ja grodor och grodor de flesta är faktiskt paddor av varierande storlek. 

Trevlig onsdag!

******


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar