tisdag 22 oktober 2013

Köttfärs och fågelbord i tankarna.

Usch, känner mig lite grinig idag. Det regnar inte längre. Till och med lite sol som glimtar till men inte är det något fotoväder inte. Allt blir grått och platt. I dag ger jag mig hän åt min hamstermentalitet, ni vet samla och spara. S kom hem med några kilo köttfärs igår kväll. Han skulle handla mjölk men en får ju passa på när affären rear ut sånt med kort datum. Så idag står jag i köket och gör bland annat köttfärssås som skall kokas in på burk. En så jäkla suverän förvaring. Utanför fönstret så flyger småfåglarna i skytteltrafik till granen med de blå kottarna. Snart dags att tänka på dem också, fåglarna alltså. Måste fixa till ett ordentligt fågelbord i vinter. Borde googla på gör-det -själv-idéer på hur ett sådant skall se ut. Har ingen som helst lust att köpa ett fult i plast.

Nåja, en sak i taget. Tänker bli klar i köket först. 

Trevlig tisdag!

******








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar