torsdag 6 december 2012

Utan anmärkning, rätt igenom.

 Valpar planeras efter denna svarta pärla. Hon är svensk utställningschampion, ögonlyst UA. Mer info om får du genom att maila mig pastseasons@spray.se


I natt tror jag att vi haft det rävfritt. Jag har varit uppe några gånger och tittat ut, bort mot bodar, kaninburar och hönshus. Man ser dem genom ytterdörrens lilla fönster. Ingen räv vad jag har kunnat se. Inga spår heller efter räven nu i morse. Torpets alla djur lever : ) Natten som kommer ska jag försöka sova hela natten. Måste släppa det här nu och lita på att burar och dörrar håller räven ute.

I går var vi hos vetten med den tik jag tänkt para. Hon ögonlystes utan anmärkning, jag bad även om en veterinär besiktning, allt var helt i sin ordning. Sen fick hon sin vaccination. Så nu är det bara att tuta och köra : ) När vi var klara hos vetten så önskade alla oss lycka till på kliniken och jag gick i förväg ut och satte hunden i bilen. Sen kom sambon. Vi startade bilen och sambon utbrister, men vi har ju inte betalat... haha det vart för mycket prat och diskuterande där inne, då de flesta som jobbar på denna klinik är uppfödare att betalningen glömdes bort. Det var bara att gå in igen och betala : )
 
I morse var det -14 och nu måste man väl säga att vintern är här. Vi får se hur länge den stannar här i Blekinge. Då vattnet fryser ute så fodras kaniner med mycket grönsaker just nu och vattnas två gånger om dan med varmt vatten. Hos hönsen hittade jag en liten ungtupp som behövde lite extra TLC. Avföring ordentligt inkletad runt rumpan. Inte blodigt med det behövdes en tvätt. Just denna tupp är lite rolig, väldigt lätthanterad. Kommer gärna och kryper in under handflatan med sin rygg för att bli klappad om man sitter ner. Jag brukar ju ignorera tupparna just för att de inte ska bli jobbiga och tuppa sig mot en när de blir äldre. Det är svårt att göra så med denna lilla. Nu är han i alla fall tvättad i ljummet vatten, inlindad i en  handduk spenderar han dagen i en kartong på vardagsrumsbordet. Denna tupp står på *sparas* listan, därför denna extra omsorg : )

Han får hålla mig sällskap under dagen tills han är helt torr. Kan va trevligt att ha nån att småprata med när man går här hemma och pysslar. Jag har bland annat en stor surdeg som jäst över natten att ta hand om.

Trevlig torsdag på er : )

*****




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar