tisdag 11 december 2012

Hela Sverige motionerar i snön.




Jag antar att hela Sverige är täckt av snö nu och att alla som behöver har varit ute och skottat åtminstone en gång denna vinter. Bonden har varit här med traktorn några gånger och grävt fram oss ur snön. Han är snäll och plogar vår grusväg vi sköter resten, vilket innebär att det skottas framför dörren och en gång fram till bilen. Resten trampas upp. I dag ska jag försöka att få fram skottkärran ur snön, dra den till kaninburarna, rengöra dessa och sen släpa skottkärran genom snön till min kompost. Snödjupet här är 30-40 cm nu och vi är så nöjda, tack inte mer nu. Tyvärr så väntas mer snö in under dagen, vi har en klass 1 varning i Blekinge.
 
 I går jobbade sambon hemifrån, satt i telefonmöten och knappade på datorn. Himla mysigt tyckte jag. Vi åt lunch tillsammans, det kändes annorlunda än på helgerna. Tyvärr så fick jag själv inte så mycket gjort när han var hemma så i dag är det nästan skönt att han är på jobbet.
 
Nej, ingen ide att sitta här längre. Lika bra sätta igång att gräva fram kaninerna innan nästa lass med snö är över oss : ))
 
 Ha en fin dag!
 
*****


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar