lördag 15 december 2012

All in?

Ja den här snygga killen har inte ett dugg att göra med rubriken i inlägget. Jag lägger in honom bara för att han är cool med en ull som får mig att dregla och så kliar det i fingrarna och jag sneglar lite förstulet mot spinnrocken... Denna kille bor på en gård ett par mil härifrån tillsammans med ett gäng andra alpackor. De bodde lite närmare förut men sen nåt år så har matte, husse och barnen köpt en ny gård och satsar ännu mer på sina alpackor. Matte Sofia i familjen har min sympati, är man ull nörd så är man : ) Jag ska beställa något kilo alpackaull från dem, tänkte spinna ihop alpacka och angora när jag får tid. Borde bli ett ljuvligt garn till nytt mysplagg. 

Rubriken, ja visst ja. I går visade jag prov på min ambivalens. Vill gärna men lyckas inte riktigt hela vägen- det är jag det. Men jag skäms inte ett dugg, konstaterar bara fakta. Vi var och handlade igår. Sambon fick syn på inplastade förpackningar med potatisgatäng för 10 kr st. Det var ju prisvärt säger han. Jag var inte sen med att vända på en förpackning och läste högt; 57% potatis, emulgeringsmedel bla bla bla och förkunnade för sambon med bestämd röst att mat skall väl innehålla mer än 57% ätbart annars får det va. Sen hade jag en rätt kylig utläggning om att mat inte behöver x antal ingredienser för att hålla ihop, smaka bra, hålla längre. I så fall är det nåt fel. Potatisgrätängen las tillbaks på hyllan.

Efter denna utläggning om mat och dess onödiga innehåll så skuttade jag glatt vidare mot julmusten, för julmust det måste man ju bara ha.
Den något förvånade sambon han var bara tyst...


Trevlig lördag på er : )

*********




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar