tisdag 3 april 2012

Några timmar vid spinnrocken.

 När det finns tid över så är det skönt att sitta vid spinnrocken, fast man får passa sig. Det är grymt svårt att sluta när man väl satt sig och kommit in i " the flow". Det som skulle bli en stund blir lätt flera timmar. Man slappnar av, tankarna vandrar och mycket hinner planeras i huvudet under tiden man spinner. Det är lite som när man sätter sig vid datorn, jag ska bara... och vips så har det gått en timme : )

 Jag är fortfarande lika fascinerad av den fina angoraullen. Inte den lättaste att spinna men hela processen med hur den blir till gör att det känns fantastiskt då den ull jag klippt glider genom mina fingrar över till spinnrocken som förvandlar den till det finaste mjukaste garn som finns.

Handspunnet angoraull, helt naturligt och utan att belasta miljön : )

I dag ska jag fortsätta snickra på min tvåfacksbur. Jag börjar få brist på kaninburar så igår påbörjade jag byggandet av en dubbelbur. Ett himla meck när man är en villig amatör utan praktiska kunskaper : ) Ni som mailar mig om att få köpa rå angoraull (ospunnen) Tyvärr så har jag ingen möjlighet att leverera, men jag lovar. OM det finns något överskott på ullen så lägger jag ut det på kaninsidan. Jag har för liten produktion för att ta emot beställningar tyvärr.


Trevlig tisdag på er!


***********************

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar