tisdag 24 april 2012

Det stinker tigerbalsam om mig i kväll.

 I det här skedet så är bloggerskan full av tillförsikt. Nu ska det ske! Nu ska det äntligen bli en rabatt runt de två stora stenarna som ligger mitt i gräsmattan. Att det är tungt att gräva det vet jag men jag sa till mig själv att man får ta hur många kaffepauser man vill. Det är inte heller nödvändigt att bli klar idag (i fall jag skulle tröttna)

 Redan här så bröt jag för lunch och när man jobbar hårt ska man äta bra. Fläskpannkaka med hemmagjord äppelmos satt jag i solen och delade med hundarna : ) Kom att minnas när jag var ute hos en kompis som hade samlat ett gäng tjejer för att hägna in hennes 3000 kvm tomt med fårstängsel för att hålla hundarna på insidan... Hon hade utlovat lunch som tack för hjälpen och bjöd på sallad!? Det var gott men jag minns att jag blev väldigt besviken. Grekisksallad med salt ost i var inte vad jag önskade mig efter att ha slitit som ett djur med stängslet i flera timmar. Nä, nåt mera blodigt hade passat mig bättre. Jag var i 20 års åldern och uppskattade inte heller salt fårost.

 I dag var inte grävandet tyngst utan det som tog emot var att flå stenarna på mossan. Som att flå en ko ungefär -Fruktansvärt tungt, jag slet som ett djur.

 Den här lilla krabaten lyckades jag gräva fram. En stelfrusen Salamander. Jag grävde ner den igen : )

 Efter många timmar, en sten frilagd...

 Det var varmt i solen, jag jobbade vidare i shorts, en av hundarna deckade i skuggan av kaninburarna.

 Det blev många fika pauser. Vätskedepån var ju tvunget att hållas efter. Mycket saft gick det åt i värmen men nu är jag klar. Nu återstår bara det trista arbetet att skyffla bort jordkockor och grässvål med skottkärran. Jag känner redan att om jag stannar upp så lär jag inte komma igång igen. I kväll blir det en lång varm dusch och sen en burk tigerbalsam.

 Några små plantor av Jätte Vallmo har spritt sig i gräsmattan. De ska jag varligt flytta till min nya rabatt : )

Done!



Trevlig tisdagskväll på er : )


**********

3 kommentarer:

  1. Snyggt!
    Du har verkligen jobbat hårt.
    Det kommer att bli fint med blommor runt stenarna.
    Hoppas att tigerbalsamen hjälper ;)

    Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Tack snälla!
    Jag kan meddela att jag dagen efter knappt tog mig ur sängen hihi... Men nu är det planterat och klart: )

    SvaraRadera