onsdag 21 september 2011

Hur billigt kan det bli?

Ja i mitt fall så blev det riktigt billigt när jag skulle fräscha upp vid dörren. I dag har det inte plockats svamp (nämner inte de få gulingar som slank med ner i korgen) I dag har det hämtats inspiration och matrial från naturen.
Sommarblommorna (frö på påse) har gjort sitt nu, de ser riktigt trista ut. Nästa anhalt för deras del är komposten.

Fyllde tunnorna med ris, avklippta perenner, löv och annat bråte. Lite olika sorters mossa ovanpå.

Sen var det bara att sticka ner de grenar jag plockat.

Och dekorera med lite allt möjligt, kottar, svamp, bark

Lummer (det gröna som slingrar) är fridlyst i hela landet så ajabaja! Detta har jag plockat på vår tomt. Man kanske inte får det heller, hmmm...

Så här blev det. Riktigt fint : ) Och pallen jag hittade i skogen har kommit till användning.

Lite röda äpplen på ett fat sätter lite färg på det hela.

Fat och fat, det är underdelen på en uttjänt grill.

En vattenspegel är alltid fint.

Dekorerat blänk med höstaster, tusenskönor och krasse. Slingrar sig fint gör vildvinet som ännu inte fått sin röda färg och murgrönan som härjar vilt i trädgården.





På min hundpromenad hittade jag grenar med röda bär, buskar med blålila bär=slånbär. Sen hade nån klippt av tujakvistar och dumpat i ett dike, tackar för det. Ett par utblommade blommor med fina fröställningar fick också följa med hem.



Så mycket mera gratis än så här kan det inte bli : ))


*******************


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar