onsdag 28 september 2011

Framtidens trädgård.

På ett av de gamla brunslocken så står det ett tjugotal krukor och väntar. Väntar på att jag ska gräva ner dem inför vintern i gödselstacken, komposten och täcka dem med löv.
Dessa föga imponerade "pinnar" har potensial att i framtiden bli nya röda vinbärsbuskar. En pinne för varje ny buske. Tagna från en moderplanta som dignar av bär år efter år.

Ja nu gäller det att inte ha så bråttom, det lär nog ta några år innan de här nya plantorna kommer i närheten av att kallas för buskar. Men jag kan vänta, jag har inte bråttom. Under tiden så leter vi efter det hus och den trädgård där dessa plantor ska planteras...



**********




1 kommentar:

  1. hahaha... rosa höns! Kan du inte lägga upp en bild på hur du bygger reden för jag skulle verkligen behöva bygga några till mina höns men har inte hittat någon bra beskrivning. Vi har provat massor med olika modeller under åren men inte hittat den ultimata ännu... Låna på när det kommer till modeller jag lägger upp på bloggen. Jag gör ju det för att inspirera så det är bara roligt om någon vill prova! Jovisst... mina vinbärssticklingar jag tog i vintras är redan rejäla buskar. Jag tror att de kommer att ge bär redan nästa år men de står i och för sig på en gammal kompost så de har haft en riktigt bra start!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera