lördag 5 mars 2011

Nytrimmade damer med attityd...


Det är en konst att fota svarta hundar, en konst som jag inte klarar av. Det blir mest ett par svarta oformliga siluetter. Så därför satte jag två av tjejerna på trimbordet och tog en lite roligare bild. Ja och den blev ju verkligen jäääääääätte rolig. Två svarta oformliga klumpar som sitter i stället för står. Attityden den ser inte ni men den såg jag. Två damer som såg allt annat än lyckliga ut. I går skrapades det underull och rycktes täckhår, idag hamnade de i badet och formklipptes och fick manikyr ; ) Sen var det dags för fotografering också... pysslet tog liksom aldrig slut. Tur man kan muta dem med godis. Det har vi rikligt av när jag pysslar med dem. Det har gått så långt att bara jag rör något i trimrummet så kommer alla springande i tron att nu blir det karameller : )) Vilket jag i och för sig hela tiden velat uppnå, trim, klor, bad och allt det andra ska vara nåt positivt, nåt kuligt. Och matte är bara världens bästa, henne kan vi inte leva utan : ))

Fast de tycker nog att det är rätt skönt när man är färdig med dem, och jag med. Nu ligger alla "skäggen" i hoprullade som kanelbullar i en stor hög i tygkorgen i köket. Den nybadade terriern har krupit ner i tvättsäcken.... där får hon inte ligga men idag låtsas jag som jag inte vet det. Jag har inte sett henne.

*************

trevlig lördags alla!

Här har vi en stor strålande sol på himmelen, jag hoppas den stannar året ut : ))








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar