torsdag 3 mars 2011

Långprommis i solen igår, trimdag idag...


I går stövlade vi runt i skogen med hundarna i tre timmar. Vi testade en ny väg och kom lite fel : ) Eller vi har spanat in mot den vägen men ännu inte utforskat den. I går var det dags tyckte jag. Är en smula trött på de vägar vi brukar gå. Någon har åkt skoter in på den vägen så den var ju "nedtrampad" och verkade hålla för oss. Snödjupet här är överlag någon halvmeter.




Skaren höll för mig men mannen han gick igenom rätt ofta, kämpigt värre. Men när han började gnälla om att det var tungt att gå så var vi redan så pass långt in på den nya spännande vägen att jag tyckte vi kunde fortsätta. Elakt, ja lite men han behöver röra på sig. Har blivit allt för mycket data sittande och tv tittande på sista tiden. Sen var jag nästan säker på var vi skulle komma ut någonstans. Och vi kom ut där, men turen tog närmare tre timmar. Lite i mesta laget även för mig. Så den vägen lär vi inte gå igen förrens snön är borta.




Men det var väldans vackert där vi gick och jag tog en massa bilder. Svårt bara att göra det rättvisa. Hundarna uppskattade i alla fall den nya vägen, den utforskades noggrant av alla sex.




Mannen blev på lite bättre humör när han fick styrka sig med en kopp kaffe. Det tyckte jag han var värd, det var ju trots allt han som släpade på ryggsäcken, kämpade med den vikande skaren. Jag ackompanjerade det hela med glada tillrop om att inte ge upp varje gång han gick ner på knä i snön : ))




Liten terrier tar sig fram i stor svarts spår...




Fast det är upptrampat så går det tungt.



Hål är alltid spännande



Om man är terrier



Terrien behöver en rejäl trimning






Litet svart skägg. Ser ni mängden av björk. Jag tänkte på hur vackert det måste vara här om våren, då de slår ut sina små gröna blad. Mannen tänkte ved och värme...



Eller allergi...



Hare






En skogsmus kanske. Tyckte svansen hade släpat så gulligt i snön : )







Här har en liten & en stor hoppat förbi : )







Så det var gårdagensbilder. I dag har vi stått i hundrummet hela dan. Mannen har badat de två stora och haft lite vård på dem. Jag har skrapat underull på två skägg och påbörjade den tredje men då sa ryggen stopp. Märkligt det där, mannen är helt slut efter sin insatts, själv så har jag fortsatt med husets göromål, de finns ju liksom kvar att göra trots att man tar ut sig på hundarna ; ) Tänker inte skriva ut hur irriterad jag är men ibland undrar jag om män har ett genetiskt fel...



Tjing på er : )





2 kommentarer:

  1. Jag måste säga att jag är bra avundsjuk på era skogsvägar! Det är bra att du motionerar mannen, det behöver han! Att byta kanal på fjärrkontrollen bränner inga kalorier!
    Kram på dig :)

    SvaraRadera
  2. Och det jag tänkte på när jag såg alla björkar var mygg, mygg och åter mygg! Fin "barnkammare" det där;)

    SvaraRadera