fredag 10 september 2010

kände mig som ett höns igår...


Åkte ner mot Stockholm igår.... mitt på E4an straxt efter Upplands Väsby så small det till i motorn

PANG!
Och röken välde ut från motorhuven...

Blinkade in mig mot sidan av vägen med darrande händer och ett hjärta som slog frivolter i bröstet....

Ringde i panik till mannen som avlämnats i Upplands Väsby, där han har en Lgh. Han trodde att det var kylarslangen som gett sig. Jag öppnade huven och konstaterade en 10 cm lång reva i slangen, allt vatten hade läckt ur och där stod jag med min gamla Volvo mitt i trafiken på motorvägen, om en haklvtimme skulle jag börja jobba : (



Skriver mer om gårdagens äventyr senare... Nu ska det försöka lagas bil.

***********

1 kommentar:

  1. Hoppsan!

    Trösten är att det är mycket enkelt att byta slangar i gamla volvo-motorer, ett slangklammer kan till och med jag hantera (fast säg det inte till MIN man för guds skull). Hoppas inget gick sönder i motorn när det small

    SvaraRadera