tisdag 7 september 2010

Kanadagässen gör sig redo...

Att flytta långt långt bort. Det är väl ingen som saknar kanadagässen i och för sig. De verkar ju mest skräpa ner, bajsa ner stränder och så. Fast jag blev lite melankolisk idag när vi var ute på hundpromenad och de flög över våra huvuden och sjöng sin klagosång. Sommaren har varit bra, varm och skön. Vi har njutit, badat och haft mye besök. Nu går man över i en lugnare period, koftan sätts på, ljusen tänds inomhus och vi nallar lite ur vedbod för att små elda lite i vedspisen, mysigt : )

Ändå kan jag känna saknad. Snart finns det inga blommor mer, gräsmattan kommer snart att ligga under ett snötäcke... och jisses vad jag springer i väg nu. Det är ju långt kvar dit än *hoppas*

Idag har vi inte gjort särskilt mycket. En långis med hundar och svampkorg. Resultatet av detta, motion men ingen svamp. Mannen sa att det var typiskt. Ingen korg= massa svamp. Korg med= ingen svamp. I morrn åker han ner till storstaden för att arbeta och jag ska försöka sysselsätta mig här hemma. Undrars just vad man skall hitta på. Renoverandet har avstannat lite. Vi har jobbat rätt intensivt så länge med huset att just nu finns ingen riktig ork. Det som händer, händer på utsidan, runt huset och dess bodar. Jag borde i morron sätta lite fart och dra nubb i vardagsrummet, har bestämt skrivit det förut ; ) Det är alltså vad jag borde. Men det finns ju annat som är roligare. Kanske skulle jag plantera om mina pelargoner och börja ta in dem på kvällarna, rätt var det är så har vi första frost natten här...

Kanske därför de klagar så när de flyger sin väg, det börjar bli kallt om fötterna i Dalälven : )

***
Ha en skön tisdagskväll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar