tisdag 12 augusti 2014

Skir kofta i alpacka.

 
Så här blev den, koftan eller tröjan som jag stickat på den sista tiden. Ett tunt entrådigt garn som jag spann av andra sorteringen vid alpacka klippningen hos Högalundsalpackor. Koftan väger knappt 250 g. Hur många meter som gått åt vet jag inte för jag glömde räkna det när jag spann härvorna. Men 24 WPI är det i alla fall och storleken på koftan är generös. Mjuk och skön är den och jag skall grunna en stund på om det blir en kofta med knappar eller om jag gör nåt annat tillexempel flätar ihop den med ett vackert band så att det blir en tröja istället. Kanske kommer jag att färga den i något spännande svamp eller växtbad längre fram. Just nu är jag bara glad att den är färdig, nästan färdig i alla fall och jag kan börja spinna igen :)
 
Trevlig tisdag!
 
****
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar